Євангелізувати вбогих послав мене Господь

You need to upgrade your Flash Player
muzeum 250x170
Папа Франциск: серце закрите на бідних - закрите на Бога E-mail
П'ятниця, 20 травня 2016 15:14

popeПовний текст катехези Папи Франциска на тему: Бідність і милосердя. Катехеза була виголошена під час Загальної аудієнції 18 травня 2016 року.

 

Брати і сестри, добрий день!

Я хочу сьогодні разом з вами зупинитись на притчі про багача і бідного Лазаря. Життя цих двох людей, здається, біжить паралельними коліями: їх життєві умови виключають один одного і абсолютно не поєднуються. Брами будинку багатія завжди закриті перед бідним, лежачим на вулиці, який намагається з'їсти якісь залишки зі столу багача. Той одягається розкішно, в той час як Лазар покритий виразками; багач кожен день бенкетує, а Лазар помирає від голоду. Тільки собаки піклуються про нього, приходячи і облизуючи його рани. Сцена нагадує суворий докір Сина Людського під час Останнього Суду: "я був голодний, і ви не дали Мені їсти; був спраглий, і ви не дали Мені пити; [...] я був голим, а не одягнули Мене" (Мт 25,42-43). Лазар добре представляє мовчазні благання бідних всіх часів і протиріччя світу, в якому величезні багатства та ресурси знаходяться в руках небагатьох людей.

Ісус говорить, що одного дня той багач помер - бідні і багаті вмирають, їх чекає та ж доля, усіх нас, без винятку - тоді він звернувся до Авраама, благаючи його, закликаючи його іменем: "Батько" (в. 24.27). Вимагає, отже, щоб бути його сином, що належить до Божого народу. Однак у своєму житті він зовсім не рахувався з Богом, більше того, він зробив себе центром всього, закрившись у своєму світі розкоші і марнотратства. Відкидаючи Лазаря, не брав взагалі до уваги ні Бога, ні Його закону. Нехтування бідним є презирством щодо Бога! І цього ми повинні добре навчитися - нехтування бідним означає презирство щодо Бога! У цій притчі є один нюанс, який слід відзначити: багач не має імені, тільки прикметник, в той час як ім'я бідного повторюється п'ять разів, а Лазар означає "Бог допомагає". Лазар, що лежав перед брамою, є для багатія живим нагадуванням про те, щоб пам'ятати про Бога, але багатій не приймає цього нагадування. Буде засуджений, але не за своє багатство, а за те, що він не мав співчуття до Лазаря і не поспішив йому на допомогу.

У другій частині притчі ми знаходимо знову Лазаря і багача після смерті (в. 22-31). В майбутньому житті ситуація змінилась: ангели віднесли Лазаря в рай на лоно Авраама, а багач зазнав мук. Тоді багач "підняв очі, та й побачив здаля Авраама та Лазаря на лоні його". Здається, ніби він побачив Лазаря вперше, але зраджують його слова: "Отче Аврааме, - каже він, - змилуйся наді мною і пошли Лазаря - він знав його, чи не так? - нехай кінець свого пальця змочить у воді і охолодить мій язик, бо я страшно мучуся в цьому полум'ї". Тепер багач впізнає Лазаря і просить його про допомогу, в той час як при житті він зробив вигляд, що його не бачить. Скільки ж разів люди роблять вигляд, що не помічають бідних, і вбогі для них не існують.

Раніше відмовляв йому навіть у залишках зі свого столу, а тепер хоче, щоб він дав йому щось пити! Як і раніше вважає, що може претендувати на права через свій колишній соціальний статус. Авраам, заявивши, що його прохання неможливо задовольнити, особисто дає ключ до всієї цієї історії: він пояснює, що добро і зло були розділені таким чином, щоб компенсувати несправедливість земну, а брама, яка за життя відділяла багатого від бідного, перетворилася на "велику безодню". Для багатія існувала можливість спасіння до тих пір, поки Лазар був перед його домом, але тепер, коли обидва померли, ситуація стала незворотною. Бога ніколи безпосередньо не згадують у цій справі, але притча чітко попереджає: милосердя Бога щодо нас, пов'язане з нашим милосердям до ближнього; коли його не вистачає, також милосердя Боже не знаходить місця в нашому закритому серці, не може увійти в нього. Якщо я не відкриваю двері свого серця на бідних, вони залишаються закритими і для Бога, і це жахливо!

У цей момент багач думає про своїх братів, яким загрожує та ж доля, і просить, щоб Лазар міг повернутися у світ, щоб попередити їх. Але Авраам відповідає: "вони мають Мойсея і Пророків, нехай слухають їх!". Щоб покаятися, ми не повинні чекати чудесні події, але ми повинні відкрити серце на Боже Слово, яке закликає нас любити Бога і ближнього. Слово Боже може оживити збайдужіле серце і зцілити його від сліпоти. Багач знав Боже Слово, але його не слухав, не прийняв його в серце, і тому він не міг відкрити очей і змилосердитись над бідним. Жоден з посланців і жодне послання не може замінити бідних, яких ми зустрічаємо на своєму шляху, тому що в них виходить нам на зустріч сам Ісус: "Усе, що ви зробили одному з цих братів моїх менших, мені зробили", - каже Ісус (Мт 25, 40). Таким чином, в описаній у притчі зміні доль прихована таємниця нашого спасіння, в якій Христос об'єднує бідність з милосердям.

Дорогі брати і сестри, слухаючи цю Євангелію, і всі ми, разом з бідними землі, ми можемо співати разом з Марією: "Скинув могутніх з престолів і підняв угору покірних,  голодних наситив благами, а багатих відіслав ні з чим"(Лк 1,52-53). Дякую.

Переклад Католицький Медіа-Центр

Джерело: КМЦ

 
  • Polish (Poland)
  • Ukrainian (Ukraine)
  • English (United Kingdom)
  
  
  
25 РОКІВ СЛУЖІННЯ МІСІОНЕРІВ ОБЛАТІВ В УКРАЇНІ

Наш банер

180x112
  
wrodarczyk

muzeum 180x170
  
zaproszenia
Copyright © 2009-2018. Згромадження Місіонерів Облатів Непорочної Марії. Powered by ArtGattino