Євангелізувати вбогих послав мене Господь

You need to upgrade your Flash Player
muzeum 250x170
Папа Франциск: хто я - фарисей чи грішник? E-mail
Четвер, 21 квітня 2016 17:09

20 04 16 2Пропонуємо вашій увазі повний текст катехези Папи у середу, 20 квітня 2016 року. Цього разу Папа роздумував про історію грішниці, що витирала ноги Ісуса своїм волоссям і про урок, який вона нам дає.

 

Дорогі брати і сестри, доброго дня!

Сьогодні ми хочемо поміркувати над певним аспектом милосердя, який добре представлений в почутому нами уривку Євангелія від св. Луки. Мова йде про випадок, який трапився з Ісусом, коли Він був гостем фарисея на ім'я Симон. Він хотів запросити Ісуса у свій дім, бо чув, що про Нього говорили добре, як про великого пророка. Коли сиділи за обідом, увійшла жінка, яку всі в місті знали як грішницю. Ставши мовчки біля ніг Ісуса, вона розридалася. Її сльози обмили ноги Ісуса, і  вона витерла їх своїм волоссям, потім поцілувала і помазала ароматним маслом, яке вона принесла з собою.

Виділяється зіставлення двох постатей: Симона, ревного слуги закону, з цією анонімною жінкою-грішницею. У той час як перший оцінює інших на підставі зовнішніх вражень, то друга - своїми жестами щиро висловлює своє серце. Симон, незважаючи на те, що запросив Ісуса, не хоче себе скомпрометувати, ані віддати своє життя Учителю. Натомість жінка, навпаки, довіряється Йому повністю, обдаровуючи Його любов'ю і шаною.

Фарисей не розуміє, що Ісус дає себе  "забруднити" грішникам. Так вони думали. Думає, що, якщо б він дійсно був пророком, то він повинен їх розпізнати і тримати їх подалі від себе, щоб Його не заплямували, нібито вони були прокажені. Такий підхід є типовим для певного способу розуміння релігії і випливає з того факту, що Бог і гріх радикально суперечать одне одному. Але Боже Слово вчить нас розрізняти гріх і грішника: з гріхом не можна йти на компроміс, а грішники - тобто ми всі! - ми, як хворі, яких треба лікувати, а щоб їх вилікувати, потрібно, щоб до них прийшов лікар, відвідав їх і доторкнувся. І, звичайно ж, хворий, щоб був вилікуваний, повинен визнати, що потребує лікаря!

20 04 16 4

Ісус, поставлений між фарисеєм і грішницею, став на боці останньої. Ісус  Учитель, вільний від упереджень, які утруднюють самовираження милосердю, дозволяє, щоб Йому дали голос. Він, Божий Святий, дає їй себе торкнутись, не боячись, що буде нею «осквернений». Ісус є вільний, тому що є поруч з Отцем, Який є милосердний, і ця близькість милосердного Отця дає Ісусові свободу. Більш того, маючи відносини з грішницею, Ісус кладе край цьому стану ізоляції, на яку прирік її нещадний вирок фарисея і його співгромадян, які її зневажали, засуджували: "Твої гріхи прощені" (в. 48). Таким чином, жінка може тепер йти "в мирі". Господь бачив щирість її віри та її навернення; тому перед усіма говорить: "віра твоя спасла тебе" (в. 50). З одного боку, брехливість цього вченого в законі, а з іншого - щирість, смиренність і віра жінки. Всі ми грішники, але багато з нас впадає у спокусу лицемірства, сказав би судження, що ми краще за інших. Але подивись на твій гріх, ми всі подивімося на наш гріх, наші падіння, наші помилки. І подивімося на Господа. Це є лінія спасіння: відносини між мною, грішником, і Господом. Якщо я відчуваю себе справедливим, то ці спасенні відносини неможливі.

20 04 16 3

В цей момент ще більше здивування охоплює всіх учасників бенкету: "Хто Він такий, що навіть гріхи прощає?" (в. 49). Ісус не дає однозначної відповіді, але навернення грішниці відбувається на очах у всіх і показує, що в Ньому сяє сила Божого милосердя, здатна перетворювати серця.

Грішна жінка вчить нас зв’язку між вірою, любов'ю і вдячністю. Прощається їй "багато" гріхів, тому дуже любить; «А той, кому мало прощається, той мало любить» (в. 47). Навіть сам Симон повинен визнати, що той, кому більше прощається, той і любить більше. Бог огорнув усіх в тій же таємниці милосердя; і з цієї любові, яка завжди нас випереджає, всі ми вчимося любити. Як нагадує нам святий апостол Павло: "У Христі ми маємо відкуплення через Його кров, прощення провин, через багатство Його благодаті, яку щедро вилив на нас" (Еф 1,7-8). У цьому тексті слово "благодать" є практично синонімом з милосердям, і мова у ньому, що воно "багате", тобто виходить за рамки наших очікувань, бо реалізує спасительний план Бога для кожного з нас.

20 04 16 5

Дорогі брати і сестри, будьмо вдячні за дар віри, дякуймо Господу за Його любов, настільки велику і незаслужену! Дозвольмо, щоб любов Христа розлилася в нас: з цієї любові учень черпає і на ній базується. Цю любов кожен може споживати і підкріплюватись нею. Таким чином, у вдячній любові, яку, в свою чергу, проливаємо на наших братів, у наших домівках, в сім'ї, в суспільстві, передається всім милосердя Господа. Дякую.

Джерело: КМЦ

 
  • Polish (Poland)
  • Ukrainian (Ukraine)
  • English (United Kingdom)
  
  
  
25 РОКІВ СЛУЖІННЯ МІСІОНЕРІВ ОБЛАТІВ В УКРАЇНІ

Наш банер

180x112
  
wrodarczyk

muzeum 180x170
  
zaproszenia
Copyright © 2009-2018. Згромадження Місіонерів Облатів Непорочної Марії. Powered by ArtGattino