Євангелізувати вбогих послав мене Господь

You need to upgrade your Flash Player
muzeum 250x170
Проповідь на урочистість Пресвятої Трійці E-mail
Sunday, 11 June 2017 07:22
There are no translations available.

trijciaВих. 34, 4в-6.8-9; 2 Кор 13, 11-13; Йн 3, 16-18

Сьогодні ми відзначаємо Урочистість Пресвятої Трійці. Це є Урочистість, в котрій ми особливо вшановуємо одну з головних, ба більше – найголовніших, правд нашої віри.

 

Практично для усіх релігій світу основою є віра в Бога. Різниці поміж визнаннями розпочинаються допіру від різного розуміння природи Господа Бога. Християни тим відрізняються від інших релігій, що визнають Єдиного Бога, але у трьох Особах. Власне це й є тим, що відрізняє сповідників Христа від інших віруючих.

 

Але звідкіля ж ми знаємо, що Бог є Єдиним у трьох Особах? Адже самим лише людським розумом ми б до цього висновку не дійшли… А об’явлення цієї таємниці дає нам сам Господь, через своє одкровення. Вже з перших сторін Біблії, з самої першої сцени – сцени створення світу, ми бачимо Пресвяту Трійцю. Тут є Бог Творець, є Його Одвічне Слово, котрим усе чиниться, є Святий Дух, що «ширяє над безоднею».

Але найяскравіше цю таємницю нашої віри явив нам сам Ісус Христос. На сторінках Євангелічних Книг можна знайти багато місць, де Господь Ісус каже про свого Небесного Отця, як про Бога і як про Особу. Так само тут ми знаходимо й слова, що кажуть нам про Святого Духа, як про рівного Отцю і Сину, й водночас – як про окрему Особу.

А одним з найяскравіших і зворушливих моментів, що розповідають нам про Пресвяту Трійцю, є сцена Благовіщення. Про це пише Євангеліст Лука. Тоді архангел Гавриїл сповіщає Марії, що Вона стане Матір’ю Спасителя. Власне тут ми бачимо, що Бог посилає свого Вісника, аби той переповів вибраній Діві, що Вона народить Божого Сина, і станеться це за справою Святого Духа. Це, фактично, є перше безпосереднє об’явлення Пресвятої Трійці. «Не бійся, Маріє, бо в Бога благодать Ти знайшла! І ось ти в утробі зачнеш, і Сина породиш, і даси Йому ймення Ісус. Дух Святий злине на тебе, і Всевишнього сила обгорне тебе».

Й у сцені Хрещення Господа нашого Ісуса Христа в Йордані ми також стаємо свідками об’явлення цілої Трійці. Син Божий стоїть на березі Йордану, Бог Отець промовляє своє свідчення про Сина, а Святий Дух з’являється над Ісусом у вигляді голуба. «І як Ісус, охрестившись, молився, розкрилося небо, і Дух Святий злинув на Нього в тілесному вигляді, як голуб, і голос із неба почувся, що мовив: «Ти Син Мій Улюблений, що Я вподобав Тебе!»

Та й, нарешті, сам Ісус, перед своїм Вознесінням на Небо, промовив до Апостолів ті знаменні слова, що стали дороговказом усієї Його Святої Церкви: «Йдіть, отже, і навчайте усі народи, хрестячи їх в Ім’я Отця і Сина, і Святого Духа».

Таємниця Пресвятої Трійці становить центр віри і життя християнина. Це є таємниця Бога у собі самому, а, отже, є й джерелом усіх інших таємниць віри та, водночас, світлом, котре їх осяює. Також ця Таємниця Божої Триєдності є найбільш ґрунтовним та істотним елементом вчення в ієрархії правд віри. Ціла історія спасіння є нічим іншим, як історією дороги і засобів, через які Істинний і Єдиний Бог – Отець і Сини, і Святий Дух, об’являє Себе, єднає з собою людей, котрі відвернулись від гріха й навернулись до святості.

Бог є один. Але водночас є Отцем і Сином, і Святим Духом. Очевидно, що для розуміння цієї істини замало самого лишень людського розуму. Потрібно також, щоб цей самий розум був просвітлений світлом віри. Бо ж дійсно, ця Таємниця Триєдинства не тільки вкладається в рамки прагматичного мислення. Вона, до того ж, часом видається вельми віддаленою від нашого повсякденного життя. Але в тому й справа, що тільки видається. Бо ж навіть просто розпочинаючи кожен свій день знаком хреста, ми повторюємо слова: «В Ім’я Отця і Сина, і Святого Духа». Це є найпростіше визнання нашої віри у Трійцю, котре водночас є молитвою.

Й кожна наша розмова про Бога має єднатись з розмовою з Богом! «Так бо Бог полюбив світ, що дав Сина Свого Єдинородного, щоб кожен, хто вірує в Нього, не згинув, але мав життя вічне». – чули ми у сьогоднішньому читанні з Євангелії від Йоана. Якщо ми щось і знаємо про Бога, про Його Таємницю, то лишень завдяки тому, що Він сам відкрив нам це. Й вчинив Він це не заради заспокоєння нашої цікавості, але для того, щоб стати ближче до нас, щоб встановити зв'язок, котрий має міць зцілення від смерті.

Й те, що Бог є Таємницею не означає, що Він приховується від нас. Навпаки! Він дає нам себе пізнати. Дуже й дуже приблизно, але це можна порівняти з пізнанням іншої людини. Треба дуже багато часу, терпеливості, любові задля того, щоб пізнати іншу людину. Тож поготів, треба незрівнянно більше часу, терпіння, витривалості і любові, щоб пізнати Бога.

Але яке ж значення має для кожного з нас, для мене особисто правда про Трійцю? Й тут виявляється, що те, що видається нам таким далеким й неможливим для зрозуміння, насправді є дуже важливим і фундаментальним. Бог є спільнотою Осіб, поєднаних любов’ю. Кожна з цих Осіб є єдиною, неповторною. Й водночас Вона є Особою завдяки єдності з іншими Особами Пресвятої Трійці. В Божій Єдності триває невпинний обмін життям. Триває діалог і зустріч.

З цієї любові постав світ й усе, що в ньому є. З цієї любові отримав життя кожен з нас. Але оскільки людину створено на Божий образ і подобу, то це означає, що й ми самі можемо бути повноцінними особами тільки підтримуючи єдність з іншими людськими створіннями, іншими особами. Тільки живучи з іншими і для інших, а не всупереч і на зло іншим. Кожен з нас також є єдиним, винятковим і неповторним. Але ця неповторність кожної з людських осіб об’являється і зростає у зустрічі з іншими.

Тож з таємниці Пресвятої Трійці лине до нас просте заохочення: ми маємо любити, будувати зв'язок і іншими людьми, пестити єдність осіб в родині, на місці праці, у суспільстві. Тож для нас святкування Неділі Пресвятої Трійці також є слушною нагодою для того, щоб наново відкрити та доцінити дружину, чоловіка, матір, батька, брата, сестру, наречену, приятеля… Вони сповнюють наше життя змістом, вони, можна так сказати, є для нас. Тож і ми маємо бути «для них». Й у всіх наших повсякденних справах та клопотах, виявляючи любов до ближніх і далеких, ми віддзеркалюємо ту Любов, котра є в Богові, Єдиному в Трійці. Тож подякуймо сьогодні Богові Отцю, Сину і Святому Духові, що Він сотворив нас такими, якими ми є і запрошує до єдності з Собою і вічності.

Боже Отче Всемогутній, Ти зіслав у світ Свого Сина. Слово Правди, і Духа Освячення, щоб об’явити людям Таємницю Божого життя. Вчини, щоб ми, визнаючи істину віру, пізнавали вічну славу Трійці та прославляли Єдність Божих Осіб у силі їхнього діяння. Через нашого Господа Ісуса Христа, Твого Сина, котрий з Тобою живе і царює в єдності Святого Духа, Бог на віки вічні. Амінь.

 

 
  • Polish (Poland)
  • Ukrainian (Ukraine)
  • English (United Kingdom)
  
  

Проповіді

  
25 РОКІВ СЛУЖІННЯ МІСІОНЕРІВ ОБЛАТІВ В УКРАЇНІ
  
  
Copyright © 2009-2017. Згромадження Місіонерів Облатів Непорочної Марії. Powered by ArtGattino